برنزه کردن با استفاده از پودر قهوه
نوشته شده توسط : salamati

برنزه شدن یکی از راههای زیبا شدن است که از گذشته طرفداران زیادی دارد رنگ پوست بعد از برنزه شدن مهمترین موضوع برای هرکسی است برای برنزه کردن پوست باید از روشی استفاده کنیم تا آسیبی به پوست وارد نشودو بعد از آن پوست دچار سوختگی نشود.در ادامه با وبلاگ مد و فشن برندکده همراه باشید.

نکاتی که پیش از برنزه شدن باید بدانید

روشهای مختلفی برای برنزه کردن پوست وجود دارد یکی از این روشها که بصورت موقت است استفاده از ترفند و تکنیک های آرایشی است و راه دیگر که مدت زمان طولانی تر دوام دارد آفتاب گرفتن است. شاید به نظر شما آفتاب گرفتن راهی راحت باشد ولی چنین نیست و باید برای آفتاب گرفتن نکاتی رارعایت کنید تا از سوختگی پوست و سرطانهای پوستی در امان بمانید چرا که آفتاب دارای اشعه های خطرناکی است که به بدن آسیب میزند. بنابراین در مرحله اول باید به شناخت پوست خود بپردازید و از آنجایی که معمولا پوستهای روشن زودتر دچار آفتاب سوختگی می شوند لازم است از کرم و لوسیونهای با SPF بالاتری نیز استفاده کنید.

مدت زمان لازم برای برنزه شدن

پیشنهاد ما برای اولین جلسه برنزه شدن 30 دقیقه است بین هر جلسه برنزه باید یک روز به پوست خود استراحت بدهید تا خطر سوختگی پوست را کاهش دهید. مدت زمان در جلسه دوم بهتر است 45 دقیقه باشد و در جلسه سوم این زمان را به یک ساعت افزایش دهید و از کرمهای دارای SPF بیشتری استفاده نمایید. برای اینکه تمام قسمت های پوست شما به یک میزان برنزه شوند برای هر سمت بدن خود مدت زمانی را مشخص کنید مثلا یک ربع به سمت جلو، یک ربع به پشت و برای هر پهلوی خود نیز یک ربع ساعت وقت را مشخص کنید. میتوانید برای افزایش سرعت برنزه شدن از اسپری های مخصوص برنزه شدن استفاده کنید. بعد از زدن روغن نیز هر 5 دقیقه یک بار با آب پاش بدن خود را مرطوب کنید. در زمان برنزه شدن نیز حتما آب بسیاری بنوشید و میوه تازه میل کنید.

 

مواد مناسب برای برنزه کردن

بجز روغنها و لوسیون ها مواد دیگری نیز هستند که به برنزه کردن پوست کمک می کنند. از جمله این مواد میتوان به قهوه، آب هویج، آب گوجه اشاره کرد که می توانند حتی بدون نور خورشید به صورت خفیفی به بدن رنگ بدهند.

به همین دلیل برخی افراد با استفاده از این مواد و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اقدام به برنزه شدن می کنند. یکی دیگر از موادی که برخی افراد برای برنزه کردن استفاده می کنند بتادین می باشد که بسیار خطرناک است و ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود و یا این که به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت روی پوست مشکلات پوستی ایجاد کند و باعث دو رنگ شدن پوست شود.

بهترین زمان برای آفتاب گرفتن

شدت تابش خورشید از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر در شدیدترین میزان خود قرار دارد و اشعه‌های آن بیشترین آسیب را به پوست وارد می‌کنند. بنابراین برای کاهش ریسک آفتاب سوختگی و ابتلا به سرطان پوست بهتر است در این ساعت‌ها آفتاب نگیرید. شما می‌توانید قبل یا بعد از این زمان با رعایت نکاتی ایمنی، برای برنزه کردن اقدام کنید.

 

ضد آفتاب یار همیشگی پوست

مهم‌ترین نکته‌ هنگام آفتاب گرفتن، استفاده از ضد آفتاب است. نگران نباشید، ضد آفتاب مانع برنزه شدن پوست شما نخواهد شد. SPF‌ یا همان عامل محافظت در برابر آفتاب تنها از سوختن و آسیب‌دیدن پوست شما جلوگیری می‌کند. ابی‌گیل ویلیامز، مدیر بخش آموزش کمپانی کدالی، به علاقمندان پوست برنزه توصیه می‌کند هنگام آفتاب گرفتن از ضد آفتابی با SPF ۳۰ استفاده کنند. SPF ۳۰ به اندازه‌ای قوی است که جلوی اشعه‌های مضر خورشید را بگیرد و همزمان مانع برنزه شدن پوست نمی‌شود.

 

دقت کنید که ضد آفتاب‌تان از نوع طیف گسترده باشد تا از پوست شما در برابر هر دو اشعه UVA و UVB محافظت کند. ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از ضد آفتاب استفاده کنید. در استفاده از این محصول دست‌و‌دلباز باشید، حدود یک قاشق مرباخوری کرم برای صورت و تقریبا ۲ قاشق غذاخوری از آن برای سطح بدن لازم است. هر ۲ ساعت یکبار ضد آفتاب‌تان را تمدید کنید.

چرخش به موقع

اگر می‌خواهید پوست‌تان به طور یکنواخت برنزه شود و دچار آفتاب سوختگی نشوید، هر چند دقیقه بچرخید و اجازه ندهید یک ناحیه از پوست بیش از حد در معرض آفتاب قرار بگیرد. می‌توانید با تنظیم هشدارهای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای روی تلفن همراه یا ساعت هوشمندتان، این زمان را محاسبه کنید.

استفاده از روغن برنزه

انواع روغن برنزه را می‌توانید در بازار پیدا کنید، اما پیشنهاد ما استفاده از روغن‌های حاوی SPF‌ طبیعی است. البته آنها جایگزین کرم ضد آفتاب نیستند، اما مانند یک لایه محافظ اضافه عمل می‌کنند. روغن هویج، روغن آووکادو و روغن نارگیل از این موارد هستند.

 

خوردنی‌های مفید برای آفتاب گرفتن

شاید باور آن سخت باشد اما واقعا چنین خوراکی‌‌هایی وجود دارند. لیکوپن آنتی‌اکسیدانی‌ است که در سبزیجات و میوه‌های قرمز و نارنجی وجود دارد. این ماده ماندد یک SPF‌ طبیعی عمل می‌کند و محافظت در برابر آفتاب را تا ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید بدون سوختن برنزه شوید، بتاکاروتن به شما کمک خواهد کرد. این ماده در هویج و کلم پیج به وفور پیدا می‌شود.

 

دکتر سامانتا بانتینگ، متخصص پوست، افرادی که می‌خواهند با آفتاب برنزه شوند را به مصرف پلی فنول تشویق می‌کند. او در اینباره می‌گوید پلی فنول‌ها اثرات ضد التهابی دارند و برای آرامش و التیام پوست پس از آفتاب گرفتن مفید هستند. چای سبز یک منبع فوق‌العاده از پلی فنول است. ترکیبات حاوی امگا ۳ هم به بازسازی پوست کمک می‌کنند، پس ماهی را فراموش نکنید.

چه کسانی می توانند از برنزه کننده های با کیفیت سولاریوم و آفتاب فلورسان، کربن ایکس و سان فیت استفاده کنند؟

 

کسانی که قصد دارند برنزه شوند اما نگران از عوارض استفاده طولانی مدت از دستگاه های سولاریوم هستند

 

می توانند با انتخاب کرم برنزه کننده فوری فلورسان در کوتاه ترین زمان به رنگ دلخواه خود (برنزه شکلاتی طلایی و نسکافه ای) برسند.

 

و به مدت 4 ماه بدون نیاز به تمدید برنزه باقی بمانند.

 

کسانی هم که علاقه مند به استفاده از اسپری برنزه کننده کربن ایکس هستند، بدون نیاز به صرف وقت

 

تنها با چند نوبت حمام آفتاب و یا سولار به رنگ زیبای برنزه شکلاتی طلایی رسیده و تا 6 ماه بدون نیاز به تمدید برنزه باقی خواهند ماند.

 

این محصولات با توجه به ترکیبات منحصر بفرد خود مخصوص انواع پوست اعم از خشک، حساس، معمولی و غیره می باشند.

 

بعد از آفتاب گرفتن

مراقبت‌های بعد از آفتاب گرفتن به ۲ دلیل مهم هستند، رفع التهاب و کمک به سلامت پوست و ماندگاری بیشتر رنگ برنزه. بعد از اینکه چند ساعت در معرض نور خورشید بوده‌اید باید به اندازه کافی آب و مایعات بنوشید تا آب از دست رفته بدن‌تان جبران شود. همین موضوع درباره رطوبت پوست هم صدق می‌کند. با آب ولرم دوش بگیرید و پوست را با ضربه‌های ملایم حوله خشک کنید. حالا نوبت مرطوب کننده و محصولات افترسان است تا پوست را آبرسانی و ترمیم کنند.

 

به مواد تشکیل‌دهنده دقت کنید؛ لوسیون و کرم‌های حاوی آلوئه‌ورا بهترین تسکین‌دهنده برای پوست آفتاب‌سوخته هستند. بعضی محصولات بعد از آفتاب حاوی الکل هستند و بلافاصله پس از استفاده پوست را خنک می‌کنند. اما باید بدانید که الکل پوست را خشک می‌کند و باعث پوسته پوسته شدن می‌شود. بنابراین از این محصولات دوری کنید.

 

۳ روش برنزه کردن با قهوه – چگونه با قهوه برنزه شویم؟

اگر به دنبال یک روش ارزان، آسان و طبیعی برای برنزه کردن پوست خود هستید، قهوه راه حل شما است. قهوه برای این منظور بسیار کارآمد است، و عوارض موارد شیمیایی را در خود ندارد. شما می توانید با قهوه یک لوسیون برنزه کننده بدن درست کنید. همچنین می توانید قهوه آسیاب شده را با روغن زیتون مخلوط کنید، و یا پودر قهوه استفاده شده را بجوشانید. در ادامه با ۳ روش برنزه کردن با قهوه آشنا خواهید شد.

 

قهوه و لوسیون بدن

قهوه و روغن زیتون

قهوه جوشانده شده

 

۱- برنزه کردن با قهوه و لوسیون بدن

۲۵۰ میلی لیتر آب را درون قهوه ساز بریزید

روش های گوناگونی برای برنزه کردن بدن وجود دارد. یکی از روش های خانگی برای این کار، استفاده از ترکیب قهوه و لوسیون بدن است. برای درست کردن این لوسیون می بایست یک فنجان قهوه خیلی غلیظ درست کنید؛ پس به میزان لازم برای درست کردن یک فنجان قهوه در دستگاه آب بریزید. اگر به اندازه یک قوری کامل آب بریزید، غلظت قهوه شما کافی نخواهد شد. زیرا ظرفیت قهوه ساز ها به اندازه درست کردن یک قوری کامل قهوه غلیظ نیست.

 

از وسایل دیگر ویژه درست کردن قهوه، مانند فرنچ پرس، نیز می توانید برای این منظور استفاده کنید. فقط باید آنقدر قهوه در آن ها بریزید که یک فنجان قهوه خیلی غلیظ درست شود.

۶ قاشق غذا خوری قهوه در فیلتر بریزید

اگر بخواهید قهوه شما غلیظ تر شود، می توانید از مقدار بیشتری قهوه استفاده کنید. هر چه قهوه غلیظ تر باشد، رنگ ایجاد شده هم پر رنگ تر است.

 

از قهوه کافئین دار استفاده کنید تا لوسیون درست شده، سلولیت های پوستتان را هم بهبود دهد.

می توانید از قهوه با رُست متوسط یا زیاد استفاده کنید. قهوه با رُست بالا موجب رنگ تیره تر می شود.

اگر حوصله اندازه گیری ندارید، می توانید به اندازه درست کردن یک قوری قهوه بریزید، اما فقط یک فنجان آب به آن اضافه کنید.

قهوه را دم کنید

قهوه ساز را روشن کنید و بگذارید قهوه آماده شود. اما وقتی فرایند آماده شدن قهوه تمام شد، آن را خاموش کنید تا گرم کننده دستگاه خاموش شود و قهوه داغ نماند. قبل از درست کردن لوسیون می بایست صبر کنید تا قهوه کاملا سرد شود.

 

بگذارید قهوه سرد شود

صبر کنید تا قهوه به دمای اتاق برسد. بعد از آن می توانید فرایند آماده کردن لوسیون را شروع کنید.

 

۲۵۰ میلی لیتر لوسیون سفید داخل یک کاسه بریزید

از هر لوسیونی می توانید استفاده کنید؛ فقط باید سفید باشد. بهتر است از لوسیونی غلیظ استفاده کنید، زیرا قهوه آن را رقیق خواهد کرد.

 

اگر لوسیونتان هم کاملا طبیعی باشد، ترکیب ایجاد شده با قهوه، یک جایگزین غیر شیمیایی فوق العاده برای محصولات داروخانه ای خواهد بود.

قهوه را با لوسیون مخلوط کنید

قهوه و لوسیون را داخل یک کاسه بریزید و آن را با مخلوط کن آنقدر هم بزنید تا رنگ آن یکدست شود. رنگ ترکیب ایجاد شده ، بسته به غلظت قهوه، باید بژ تیره یا قهوه ای روشن باشد.

 

لوسیون برنزه خود را به یک ظرف نگه دارنده منتقل کنید

بهترین ظرف نگه دارنده برای لوسیونی که درست کرده اید، همان ظرف لوسیون سفیدی است که خریده بودید. در غیر اینصورت، لوسیون را در ظرفی بریزید که بعدا استفاده از آن راحت تر باشد.

 

ظرفی که از آن استفاده می کنید حتما باید تمیز باشد.

ممکن است به دلیل مخلوط شدن با قهوه و افزایش حجم، دیگر نتوانید لوسیون را در ظرف قبلی خود جای دهید. پس حتما یک ظرف اضافه برای نگه داری آن تهیه کنید.

لوسیون را به بدنتان بمالید

از لوسیون درست شده، دقیقا مانند لوسیون های معمولی یا کرم برنزه استفاده کنید. حتما قبل از لباس پوشیدن صبر کنید یا لوسیون روی بدنتان خشک شود. بلافاصله بعد از زدن لوسیون، رنگ برنزه روی پوستتان ایجاد خواهد شد.

 

بلافاصله پس از استفاده از لوسیون، دستان خود را بشویید تا به مرور زمان تیره تر از جاهای دیگر بدنتان نشود. از آنجایی که دستتان بیشتر با لوسیون در تماس است، احتمال دارد که بیشتر رنگ بگیرد.

رنگ برنزه شما احتمالا وقتی به حمام یا استخر بروید پاک خواهد شد.

از لوسیون برنزه قهوه خود بصورت روزانه استفاده کنید

در طول زمانی که می خواهید برنزه باشید، باید هر روز پس از حمام از این لوسیون استفاده کنید.

 

اگر مرتب از لوسیون استفاده کرده و زود تمامش می کنید، می توانید آن را در حمام نگه داری کنید. در غیر اینصورت آن را، پس از هر بار استفاده، در یخچال بگذارید.

اگر از رنگ لوسیون خود راضی نیستید، می توانید مقدار قهوه استفاده شده را در دفعات بعد تغییر دهید.

 

 

قهوه و زیتون برای برنزه کردن پوست

 

۱- برنزه کردن با قهوه و روغن زیتون

یک فنجان (یا ۲۵۰ میلی لیتر) پودر قهوه استفاده شده بردارید

یکی از روش های بسیار محبوب برنزه کردن با قهوه ، ترکیب آن با روغن زیتون است. برای درست کردن این ترکیب، بهتر است قهوه شما اخیرا دم شده و همچنان گرم باشد.

 

پودر قهوه را با یک فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) روغن زیتون مخلوط کنید

مخلوط ایجاد شده را در یک کاسه هم بزنید.

 

اگر می خواهید روغن برنزه بیشتری داشته باشید، مقادیر را افزایش دهید. اما نسبت ها باید یکسان باشند.

روغن را ۵ دقیقه به حال خود رها کنید

قهوه برای رنگ دار کردن روغن به زمان نیاز دارد. در این زمان می توانید برای استفاده از روغن آماده شوید. مثلا لباس های خود را در بیاورید یا حمام را آماده کنید.

 

به حمام بروید

فعلا آب را باز نکنید، چون روغن و پودر قهوه همه جا پخش خواهد شد.

 

می توانید کف حمام را با روزنامه یا کیسه زباله بپوشانید.

بعد از استفاده از روغن، حتما حمام را بشویید.

ترکیب را روی پوستتان ماساژ دهید

بمدت ۵ دقیقه، ترکیب را روی قسمت های مختلف بدنتان بمالید. اگر پوستتان سلولیت دارد، روی آن ها بیشتر تمرکز کنید؛ چون کافئین موجود در قهوه، سلولیت ها را بهبود می دهد.

 

بهتر است در هنگام این کار دستکش پوشیده باشید تا دستانتان بیش از حد رنگ نگیرد.

۱۰ دقیقه ترکیب را روی پوستتان نگه دارید

در حمام بایستید تا پوستتان رنگ بگیرد. اصلا از حمام خارج نشوید و در خانه راه نروید؛ زیرا روغن و قهوه روی همه چیز لکه ایجاد خواهند کرد.

 

ترکیب را از روی پوستتان بشویید

دوش آب گرم بگیرید تا ترکیب برنزه از روی پوستتان پاک شود. جوری خود را بشویید که پودر قهوه از تمام قسمت های فرورفته بدن، مانند زیر بغل، ناف، بین پاها و …، پاک شود.

 

پس از استفاده از این ترکیب، از اصلاح بدن با تیغ و یا لیف کشیدن خودداری کنید؛ زیرا رنگ برنزه پوستتان پاک خواهد شد.

۲ بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید

اگر می خواهید رنگ برنزه شما باقی بماند، باید هفته ای ۲ بار از این ترکیب استفاده کنید.

 

برای هر بار استفاده، یک ترکیب جدید و تازه درست کنید.

 

 

قهوه جوشانده شده با آب

 

۳- برنزه کردن با قهوه جوشانده شده

یک فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) قهوه استفاده شده را در قابلمه بریزید

برای برنزه کردن با قهوه می توانید از قهوه ای استفاده کنید که قبلا آن را دم کرده اید. البته بهتر است قهوه شما اخیرا دم شده باشد. قابلمه مورد استفاده نیز باید به اندازه ای باشد که حداقل دو فتجان آب در آن بجوشد. اما آنقدر بزرگ نباشد که آب درون آن سریع بخار شود.

 

یک فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب به قابلمه اضافه کنید

محتویات قابلمه را هم بزنید تا قهوه کاملا در آب پخش شود. در این صورت رنگ ترکیب یکدست شده و تکه های قهوه در کف قابلمه نمی سوزند.

 

برای رنگ برنزه تیره تر، مقدار آب و قهوه را به یک نسبت افزایش دهید.

ترکیب را بجوشانید

آب را به دمای جوش برسانید و اجازه دهید ۲ دقیقه بجوشد. جوشیدن طولانی تر باعث بخار شدن بیش از حد آب می شود.

 

بگذارید سرد شود

زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید ترکیب آب و قهوه دوباره به دمای اتاق برسد.

 

عجله نکنید. استفاده از ترکیب داغ، پوست شما را خواهد سوزاند.

ترکیب آب و قهوه را به پوستتان بمالید

ترکیب را روی پوستتان ماساژ دهید؛ جوری که در پایان کار، پودر قهوه روی کل بدنتان پخش شده باشد.

 

در هنگام این کار از دستکش استفاده کنید تا دستانتان بیش از حد رنگ نگیرند.

برای تثبیت رنگ برنزه، ۱۵ دقیقه صبر کنید

قهوه برای نفوذ به پوستتان زمان نیاز دارد. در طول مدت انتظار زیاد تحرک نداشته باشید تا پودر قهوه از روی پوستتان نریزد.

 

پودر قهوه را از روی بدنتان بشویید

از اصلاح بدن با تیغ و یا لیف کشیدن پرهیز کنید؛ چون ممکن است رنگ پوستتان پاک شود. بعد از حمام، بدن خود را با آرامی توسط حوله خشک کنید.

 

 

 

 

نکات استفاده از قهوه برای برنزه کردن

اگر قصد دارید برای مناسبت خاصی برنزه کنید، در همان روز از برنزه قهوه استفاده نمایید.

نه تنها خوردن قهوه باعث چربی سوزی می شود، بلکه مالیدن آن روی پوست نیز برای بهبود سلولیت ها مفید است. برای این منظور، از قهوه کافئین دار برای برنزه کردن با قهوه استفاده کنید.

برای استفاده از قهوه و روغن زیتون، و همچنین قهوه جوشانده شده (روش های دوم و سوم در مقاله) می توانید از اسپری استفاده کنید.

برنزه کننده

 

هشدارهای استفاده از قهوه برای برنزه کردن

اگر از لوسیون برای برنزه کردن با قهوه استفاده می کنید (روش اول در مقاله)، پس از هر بار قرار دادن آن روی بدن، صبر کنید تا کاملا خشک شود. در غیر اینصورت روی لباس های شما لکه ایجاد خواهد کرد.

در هنگام استفاده از موارد بالا، مواظب باشید لکه آن ها روی وسایلتان باقی نماند.

رنگ برنزه شما ممکن است در استخر یا زیر باران از بین برود.

در هنگام استفاده از قهوه جوشانده شده برای برنزه کردن، مواظب باشید تا پوستتان را نسوزانید. عجله نکنید و مواظب باشید ترکیب آماده شده کاملا خنک شود.





:: برچسب‌ها: برنزه کننده , کرم برنزه , برنزه , لوسیون سولاریوم , سولاریوم , روغن آفتاب , برنزه , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: